| Serotonin sendromu | |
|---|---|
| Diğer adlar | Serotonin zehirlenmesi, serotonin hastalığı, hiperserotonemi |
| Serotonin | |
| Olağan başlangıcı | Bir ngün içinde |
| Uzmanlık | Yoğun bakım tıbbı, psikiyatri |
| Nedenleri | Seçici serotonin geri alım inhibitörü (SSRI), serotonin norepinefrin geri alım inhibitörü (SNRI), monoamin oksidaz inhibitörü (MAOI), trisiklik antidepresanlar (TCA'lar), amfetamin, petidin (meperidin), tramadol, dekstrometorfan, ondansetron, kokain |
| Tanı | Semptomlara ve ilaç kullanımına göre |
| Tedavi | Active cooling |
| İlaç | Benzodiazepinler, siproheptadin |
| Sıklık | Bilinmiyor |
Serotonin sendromu (SS) serotonerjik ilaçların veya psikotrop madde kullanılmasıyla ortaya çıkabilen bir grup semptomdur. Semptomların derecesi, ölüm potansiyeli dahil olmak üzere hafiften şiddetliye kadar değişebilir Hafif vakalardaki semptomlar arasında yüksek tansiyon ve hızlı kalp atışı olur; genellikle ateş görülmez. Orta dereceli vakalardaki semptomlar arasında yüksek vücut sıcaklığı, ajitasyon, artan refleksler, titreme, terleme, genişlemiş göz bebekleri ve ishal bulunur. Ağır vakalarda vücut sıcaklığı 41,1 °C (106,0 °F) çıkabilir. Komplikasyonlar arasında nöbetler ve kas yıkımı olabilir.
Serotonin sendromuna tipik olarak iki veya daha fazla serotonerjik ilaç veya ilacın kullanılması neden olur.
| Sınıflandırma | |
|---|---|
| Dış kaynaklar |